7/10

Rywalki, Kiera Cass

19:31


Tytuł : Rywalki
Tytuł oryginalny : Selection
Autor : Kiera Cass
Strony : 333
Wydawnictwo : Jaguar
Kategoria : teen, young adult, dystopia

Gdzie nie pójdę, tam widzę tą piękną, niebieską okładkę z jakąś rudą księżniczką ubraną w równie piękną, błękitną suknię. Każdy „Rywalki” zna, niektórzy chwalą, niektórzy narzekają… Nie dziwcie mi się więc, że skusiłam się na poznanie tej książki. Ale czy było warto?

Illea to młode państwo zbudowane na obszarach dawnych Stanów Zjednoczonych. Kraj ten podzielony jest na osiem klas. Każda z nich zajmuje się czymś innym. Jedynki są najbogatsze, Ósemki najbiedniejsze.
Główną bohaterką „Rywalek” jest America. Rudowłosa piękność jest Piątką, co oznacza, że jest artystką. Prowadzi dosyć skromne, aczkolwiek szczęśliwe życie.
Nadchodzi czas Eliminacji, do których może zgłosić się każda nastoletnia dziewczyna, która otrzymała odpowiedni formularz. Do Eliminacji zostanie wybranych 35 dziewcząt z całego państwa. Tylko jedna z nich zostanie żoną przystojnego syna króla Illei, Maxona. Rozpoczyna się prawdziwa rywalizacja o względy księcia.

Zapowiada się ciekawie, no nie? I tak właśnie, o dziwo, było. „Rywalki” naprawdę mnie wciągnęły. Może i język, jakim posługuje się Kiera Cass nie jest nie wiadomo jak wyszukany, czego spodziewałam się po książce w królewskim klimacie. Ale z drugiej strony może to i lepiej. Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie i lekko. Polubiłam Amiericę, Maxona, Marlee… W sumie było naprawdę mało bohaterów, którzy mnie irytowali. Bardzo się cieszę, że Pani Cass nie zrobiła z Ami jakiejś doskonałej postaci, z dobrym serduszkiem, która nigdy nie popełnia błędów. W pewnym sensie America przypomina z charakteru trochę mnie. Dość wybuchowa, szczera do bólu, jednak z wrażliwym serduchem.
,,Jeśli twoje życie naprawdę stanęło na głowie, to znaczy, że ona musi gdzieś tu być. Prawdziwa miłość zwykle jest okropnie niewygodna." (str. 195)
Pokochałam ten królewski klimacik. Makijaż, suknie, obcasy, randki… to wszystko jest dla mnie totalnie odległe, jednak czytanie o tym kompletnie mi nie przeszkadzało. Kiera Cass genialnie wykreowała samo państwo, w którym dzieje się akcja powieści. Fabuła rozgrywa się oczywiście w przyszłości, gdzie Stany zostały zaatakowane przez (o ile dobrze pamiętam) Rosję i Chiny. Opisy ataków rebeliantów na zamek oraz problemów młodej jeszcze Illei są ogromnym plusem „Rywalek”. Wydaje mi się, że to dość ciekawy zabieg. Ja chyba nigdy nie spodziewałabym się upadku USA, dlatego też taki bieg wydarzeń ogromnie mnie zaciekawił.

Jakby nie było, nadszedł w tej książce moment, w którym zrozumiałam, że drugi tom mi się nie spodoba. Jeżeli w kontynuacji America zmieni się w Elenę z Pamiętników Wampirów, to wyrzucę tę książkę przez okno. Nie przepadam za trójkącikami, a już czuję, że ten wyjątkowo mi się nie spodoba.

Na sam koniec muszę pochwalić oprawę graficzną tej książki. Już nawet nie chodzi o samo piękno okładki, która jest prześliczna. Strony „Rywalek” są grube i bardzo gładkie, co sprawia, że są przyjemne w dotyku. To jedna z najlepiej wydanych serii, jakie czytałam.

Podsumowując muszę stwierdzić, że „Rywalki” to naprawdę godna uwagi dystopia, idealna dla nastoletnich czytelniczek. Nie zwiodłam się na niej, jednak mam obawy, co do kontynuacji. Mam tylko nadzieję, że się nie potwierdzą.
Ocena : 7/10
Rywalki. Książę i Gwardzista | Rywalki | Elita | Jedyna | The Heir 
W y z w a n i a :

  
Okładki w wielu państwach praktycznie niczym się nie różnią. Jedynie na czwarta jest inna, choć wątpię, by wiele osób kupiło taką wersję.

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.