7/10

Klątwa Tygrysa. Wyprawa, Colleen Houck.

15:23

Do ,,Wyprawy" zabrałam się tak szybko, jak tylko mogłam, gdyż miałam nadzieję, że spodoba mi się tak samo, jak jej poprzedniczki. Minimalnie się zawiodłam. Jednak czy warto ją przeczytać?

Kelsey odbija ukochanego z rąk Lokesha, ten jednak w ogóle jej nie pamięta. Dhiren, skłonny oddać życie za swoją iadala, przyjmuje  niezbyt przyjemną propozycję Durgi. Trójka bohaterów spotyka się ponownie z Phetem, który daje im dziwne podarunki i... poduszkowe rady. ,,Wyprawa" to część podwodna, czego się nie spodziewałam, bo smoki kojarzą mi się raczej z powietrzem. Ale czego to jeszcze pani Houck nie wymyśli? Świetnie obmyślone zadania i przygody z nadprzyrodzonymi stworzeniami zachwyciły mnie po raz kolejny. Kelsey staje przed trudnymi decyzjami, powoli rozumiejąc swoje przeznaczenie.

- Dla wielu miłość jest jak moneta: ma dwie strony. Może dodać sił lub osłabić, wzbogacić lub zubożyć. Odwzajemniona sprawia, że wznosimy się w przestworza, zachwyca nas, ożywia i czyni pięknymi. Kiedy ktoś podepcze naszą miłość, jesteśmy słabi, zranieni i pełni żalu.

Trochę dużo miłości, podrywów... nie wiem czy to miało urozmaicić książkę, ale mnie to zwyczajnie nudziło. Jednakże to jeszcze nic w porównaniu z końcówką. Szok, szok, szok! Trochę pozytywny, gdyż wiele się działo i akcja przyspieszyła tempa, ale też odrobinę negatywny, bo wyglądało to jakby Voldemort chciał mieć dziecko z Hermioną. Niedorzecznością były też sceny rodem z Pamiętników Wampirów, czyli "Kocham ich obu", "Którego z braci mam wybrać?". Trójkąciki są nie dla mnie!

Kolejną rzeczą której mi zabrakło są Indie. W poprzedniczkach ,,Wyprawy" kochałam to, że były tam opisywane hinduskie mitologie, zwyczaje, stroje... w tej części było tego trochę mniej, nad czym ogromnie ubolewam.

Odwaga polega na tym że nawet jeśli śmiertelnie się boimy to i tak wsiadamy na konia.

Zrzędzę i zrzędzę, ale w gruncie rzeczy nie żałuję że przeczytałam tę pozycję. W sumie, to jak bym nie mogła. Jak już zacznę jakąś serię, to zawsze muszę ją skończyć. Co mi się podobało, to ciekawe przedstawienie smoków jako istoty chciwe i leniwe, ale też mądre i chętne do pomocy. Na 100% wkrótce zabiorę się za przedostatnią część sagi, a mianowicie ,,Przeznaczenie", gdyż zżera mnie ciekawość, jak potoczą się dalsze losy bohaterów :) Polecam książkę na kilka spokojnych wieczorów, bo pomimo tego, że ta część nie była tak wspaniała jak poprzednie, to jednak warto się z nią zapoznać.

★★★★★★★


Przeczytane na ramach wyzwania Czytam Opasłe Tomiska.

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.