TAG

Świąteczny berek książkowy

16:21

Cześć!
Strasznie przepraszam za ten zastój na blogu, ale przez ostatnie tygodnie miałam tyle do roboty, że pisanie zeszło na dalszy plan. Jednak parę dni temu Marta z Zaczytanej Doliny nominowała mnie do uroczej zabawy, jaką jest Świąteczny Berek Książkowy. Mam nadzieję, że TAG przypadnie wam do gustu :)

Kapcie, kominek, kakao - lektura na zimowe wieczory
Myślę, że nie ma nic piękniejszego, niż w zimowy wieczorek zawinąć się w ciepły kocyk i przeczytać książkę, która również jest w zimowym klimacie. Dlatego też do tej kategorii dopasuję W śnieżną noc Johna Greena, Maureen Johnson i Lauren Myracle, ponieważ można przy niej bardzo miło spędzić czas i gorąco polecam ją właśnie na taki okres :)

Śnieg - bohater, na myśl o którym robi ci się zimno
Takim bohaterem jest oczywiście Jon Snow z sagi Pieśni Lodu i Ognia Georga R.R. Martina, ale jest to oczywiście takie pozytywne zimno! Bo kiedy pomyślę o tym, że musiał on przemierzać krainy za Murem, na myśl przychodzi mi tylko i wyłącznie mróz, szron i grube futra.

12 dań - potrawa z książki, która powinna się znaleźć na Twoim świątecznym stole
W tym przypadku zgadzam się z Martą - słodycze z Harry'ego Pottera zdecydowanie powinny mieć miejsce na moim świątecznym stole. Kto nie chciałby w wigilijny wieczór wcinać sobie Bombonierek Lesera lub Czekoladowych Żab, a na choince znaleźć Cukrowe pióra? Nawet Fasolkami Wszystkich Smaków bym nie pogardziła!

Renifer - bohater, który jest wspaniałym towarzyszem
Pierwszy na myśl przyszedł mi Kenji z Dotyku Julii. Z chęcią spędziłabym z nim czas, bo miałabym pewność, że w razie potrzeby on posłuży mi pomocą i rozśmieszy w każdej możliwej sytuacji. Lubię otaczać się tak życzliwymi i zabawnymi ludźmi :)

Kolędy - bohater, z którym chciałabyś pośpiewać świąteczne piosenki
Na pewno chciałabym pośpiewać kolędy z bohaterem, który potrafi to dobrze robić, ponieważ jego ładny głos odwróciłby uwagę od mojego. I pierwszą postacią, jaka przyszła mi do głowy, była Mia z Zostań, jeśli kochasz. Z tak miłą osobą przyjemnie śpiewałoby mi się świąteczne piosenki, a jeśli zagrałaby mi je na wiolonczeli, to byłabym w siódmym niebie.

Pod choinkę - książka lub seria, którą chciałabyś dostać w prezencie
Serią, którą chciałabym dostać pod choinkę, niewątpliwie są Dary Anioła Cassandry Clare i z tego co mi wiadomo, pierwszego tomu mogę spodziewać się w jednej z paczek :) Strasznie się z tego powodu cieszę, ponieważ tę serię polecają mi dosłownie wszyscy, a już w styczniu wychodzą Shadowhunters, więc muszę uporać się z nią przed premierą!

Wigilia - książka, która przepełnia Cię rodzinną atmosferą
Jest tylko jedna książka, a właściwie seria, która przepełnia mnie rodzinną atmosferą i jest to oczywiście Harry Potter. Za każdym razem, kiedy rozpoczynam czytać go od nowa, czuję się, jakbym po długim i wyczerpującym wyjeźdźcie wracała wreszcie do domu. HP nigdy mi się nie znudzi :)

Boże Narodzenie - anegdotka związana z Tobą, świętami i książkami
W sumie nie mam wielu jakichś ciekawych książkowych i do tego świątecznych anegdotek. Jeśli za ciekawą anegdotkę można uznać to, że co roku od czwartej klasy w okresie świątecznym czytam jakąś część Harry'ego, ale w tym roku przekładam to na styczeń, bo #SecretFirstBook, to zadanie będzie zaliczone? Ogólnie to zawsze w Święta wracam do rzeczy, które kocham. Dlatego też albo czytam Harry'ego albo jakieś książki z zimą w tle, gdyż klimacik musi zostać zachowany!

Sylwester - miejsce, świat książkowy, w którym chciałabyś świętować ten dzień/noc
Co jak co, ale Sylwestra w Kapitolu to bym nie odmówiła! Zawsze chciałam spędzić ten ostatni dzień w roku w jakimś super bogatym, nowoczesnym mieście, a stolica Panem jest pod tym względem idealna.

Nowy Rok - książka, która ładuje twoje baterie nadzieją
Książką, która dała mi ogromną nadzieję, jest Morze Spokoju Katji Millay. Najpiękniejsze NA, najpiękniejsze zakończenie, będę miała do niej sentyment do końca życia, bo nie wiele jest powieści łamiących moje serce na tak drobne kawałeczki, na jakie złamała je właśnie ta.

Do wykonania tego tagu nominuję Noelle z The Bookish City, Natalię z Książka Uskrzydla, Dakotę z 97books oraz Geek Girl.

Koniecznie napiszcie poniżej, czy świąteczny berek książkowy Wam się spodobał i czy zgadzacie się z moimi odpowiedziami! Jestem również bardzo ciekawa, jakie wy lektury zaplanowaliście sobie na Święta i co zażyczyliście sobie w liście do Św. Mikołaja :) 

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.