Narodowe czytanie - "No cześć Henryku!"

15:48

W tym roku odbyła się trzecia edycja akcji Narodowe Czytanie, zainicjowanej przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest popularyzacja czytelnictwa, zwrócenie uwagi na bogactwo polskiej literatury, potrzebę dbałości o polszczyznę oraz wzmocnienie poczucia wspólnej tożsamości.


Jak już widać po filmiku, w tym roku naszym zadaniem było przeczytać fragmenty trylogii Henryka Sienkiewicza :) Ja na akcji znalazłam się przypadkowo i dość spontanicznie. Nasza szkolna bibliotekarka zaproponowała mi i moim przyjaciółką wyjazd, i tak oto dostałyśmy rozdział trzeci Potopu. Nie powiem, bo trylogia ma strasznie trudny język, mimo tego z chęcią podjęłam się tego wyzwania. (Wspomniałam o tym, że dostałam za to pochwałę i 5 z polskiego?). Z racji tego, że czytałyśmy z podziałem na role, mi trafił się pan Kokosiński ;>

Osobiście wszystkich zapraszam do wzięcia udziału w takiej akcji, i już jestem ciekawa, co będziemy czytać w przyszłym roku.

 
W prezencie za udział w akcji otrzymaliśmy egzemplarz nowel Henryka Sienkiewicza, na który składają się: Szkice węglem ˆ• Jamioł • Obrazek wiejski • Janko muzykant • Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela • Za chlebem • Latarnik • Sachem. Na książce znajduje się również pamiątkowa pieczątka akcji :)
(Poszczęściło mi się, bo akurat mam Latarnika jako szkolną lekturę....)

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Gratuluję:) U nas takiej takiej możliwości nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)! Ja miałam to szczęście, że biblioteka gminna organizowała :)

      Usuń
  2. Nie miałam pojęcia o takich akcjach. Świetny pomysł! Wiesz, w jakich miastach można się na takie eventy załapać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj organizują to gminne/miejskie biblioteki, więc myślę, że w przyszłym roku musiałabyś zajrzeć do najbliższej biblioteki i zapytać :)

      Usuń

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.