Liebster Blog Award

#3 Liebster Blog Award!

15:59


W tym poście mam zamiar odpowiedzieć na nominację, którą otrzymałam od Isabel z bloga Isabel Czyta. Co prawda nominację dostałam już jakiś czas temu, ale lepiej późno, niż wcale! Nie przedłużając, zapraszam do zapoznania się z moimi odpowiedziami na pytania :

1. Co myślisz o pożyczaniu komuś twoich książek? Lubisz to robić czy próbujesz się wykręcić? Dlaczego?
Z pożyczaniem książek jest u mnie różnie. Nie mam problemu z pożyczaniem buków moim najlepszym przyjaciółkom - one również uwielbiają czytać, więc wiem, że będą o nie dbały. Ale pożyczyłam kiedyś, był to chyba październik 2014, mój egzemplarz "Morza Spokoju" Katji Millay pewnej osobie i, no cóż, książka jeszcze do mnie nie wróciła, a trochę zaczynam się o nią martwić. Dlatego wiem, że od pożyczania czegokolwiek tej osobie będę się wykręcać.

Jeśli chodzi o to, czy lubię pożyczać książki, to również zależy JAKIE i DLACZEGO. Lubię pożyczać niesamowite książki moim przyjaciółką, z tego samego powodu, który wymieniłam wyżej. Ale tylko im. Ogólnie  nie lubię rozstawać się na długo z moimi książkami. To moje dziecki kochane i wolę mieć je jednak u siebie :)

2. Ile dziennie poświęcasz czasu na czytanie książek? Co najczęściej Ci w tym przeszkadza?
Po raz kolejny muszę napisać : TO ZALEŻY.
Nie mam ustalonego jakiegoś konkretnego czasu/ilości stron na dzień. Czytam wtedy, kiedy mam wolną chwilę. Najczęściej przeszkadza mi w tym szkoła, bo co innego :/ Energia wewnętrzna, układ rozrodczy, sposoby otrzymywania soli... bleee.

3. Lubisz czytać trylogie/serie czy wolisz pojedyncze książki? Dlaczego?
Nie potrafię się zdecydować. Ale, co zabawne, kiedy ostatnio przejrzałam moją listę przeczytanych książek okazało się, że przeczytałam tylko trzy trylogie! Oczywiście mam ich całe mnóstwo w planach :> Za to książek jedno-tomowych przeczytałam o wiele więcej. Mimo wszystko nie robi mi to różnicy - nie ważne, czy pojedyncza książka, czy trylogia, czy seria - dla mnie liczy się to, czy jest wciągająca i dobrze napisana :)

4. Jaka książka rozpoczęła Twoją przygodę z czytaniem? Dlaczego była tą wyjątkową?
Igrzyska Śmierci! Cała trylogia :)
To nie było tak, że przed tym nic nie czytałam, bo książki przez cały czas przewijały się przez moje życie w postaci lektur, prezentów urodzinowych, czy chociażby Harry'ego Pottera.
Wracając jednak do Igrzysk : było to tak...

Może się wam wydawać że to głupie i bezsensowne, ale ja uważam, iż prawdziwy fan Harry'ego Pottera powinien przeczytać całą serię J.K. Rowling, inaczej nie jest prawdziwym fanem. Tak po prostu. Tak już mam i to nie tylko w kwestii HP.
Więc kiedy obejrzałam pierwsze dwie filmowe części Igrzysk Śmierci i dowiedziałam się, że są na podstawie książek, nie czekałam i pojechałam do Empika <-- true story! (Pamiętam, ze była wtedy przecena 3 w 1 :D To była jedna z najlepszych decyzji mojego życia!)

Oprócz tego, moją przygodę z czytaniem rozpoczęła w pewien sposób moja przyjaciółka, która poleciła mi Dom Nocy, Morze Spokoju i Łzę... I tak to się u mnie zaczęło :)

5. Robisz zdjęcia książkom? Wstaw swoje ulubione zdjęcie.
Tak, często robię zdjęcia książką, ale nie mam swojego ulubionego. Jeśli jednak chcecie jakieś zobaczyć, to zapraszam was na mojego Instagrama! :)


6. Zdarza Ci się zakochiwać w bohaterach książek? Wymień kilku.
Żeby to raz! Lista moich miłości (na tą chwilę, bo na sto procent wkrótce się powiększy) wygląda następująco :
- Draco Malfoy (seria o Harry'm Potterze)
- Finnick Odair (trylogia Igrzyska Śmierci)
- Josh (Morze Spokoju)
- Augustus Waters (Gwiazd Naszych Wina)
- Dhiren Rajaram (saga Klątwa Tygrysa)
- Carter (saga Wybrani)
- Dean Holder (Hopeless)
- Aaron Warner (trylogia Dotyk Julii)
- Adam (Jeśli zostanę/If I Stay)
- Maxon Schreave (seria Rywalki)
- Jon Snow (saga Pieśni Lodu i Ognia)
Ci podkreśleni to moi najukochańsi mężowie <3

7. Czytasz e-booki, czy raczej wolisz je omijać? Dlaczego?
Nie mam czytnika! Choć chciałabym mieć mieć.

8. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
Zdecydowanie najczęściej kupuje książki przez internet, na stronie Matrasa, Arosa, czasami też Allegro. Ale jak widzę jakąś ciekawą promocję w stacjonarnej księgarni, to oczywiście i tam robię zakup :)

9. Jaka postać literacka sprawiła, że miałaś/miałeś ochotę rzucić książką o ścianę? Dlaczego?
Tris z Niezgodnej. I powtarzam to chyba za każdym razem... Ja jej po prostu nienawidzę! Za wszystko! Na samą myśl o niej staję się podirytowana.

10. Znasz taką książkę, którą mogłabyś czytać w kółko i w kółko, wiedząc, że nigdy Ci się nie znudzi? Jaki jest jej tytuł?
Ależ oczywiście, że znam - Harry Potter i : Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Zakon Feniksa, Książę Półkrwi i Insygnia Śmierci.

11. Czy masz w swoim domu miejsce przeznaczone specjalnie do czytania, czy raczej czytasz wszędzie? Jakie to miejsce?
Moim ulubionym miejscem do czytania są łóżko i szkolna ławka, a już tym bardziej na fizyce :D


I to by było na tyle! Jak zwykle jestem tak leniwa, że nikogo nie nominuję. Chyba że ktoś chciałby odpowiedzieć na powyższe pytania - w takim razie nie ma problemu, zaraz was tu dodam ;)
Koniecznie piszcie co sądzicie na temat moich odpowiedzi oraz jakie jest wasze zdanie w danej spawie!
Bajo!

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.