8/10

Czegokolwiek pragniesz, dąż do tego z całej siły. Walcz, Americo.

13:12

America jest jedną z czterech dziewcząt, które utrzymały się w ścisłej czołówce Eliminacji. Ukochana przez zwykłych ludzi, znienawidzona przez obecnego króla, dziewczyna wciąż nie jest pewna swych uczuć. A jednak nadchodzi moment ostatecznego wyboru, tym trudniejszego, że cały los Illei może spoczywać właśnie w rękach Ami.
Czy dziewczyna powróci do swej dawnej miłości, czy zdecyduje się zostać królową i podjąć walkę o lepszy świat dla siebie i wszystkich mieszkańców Illei?
- lubimyczytac.pl

W tej chwili kompletnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego tak zwlekałam z sięgnięciem po "Jedyną". Drugi tom Selekcji przeczytałam przecież w styczniu, a "Jedyna" już wtedy leżała na mojej półce. Także trochę sobie poleżała.
A jeśli i wy zwlekacie z przeczytaniem jej, to uwierzcie mi: nie warto! Bo to najlepsza część z całej trylogii!

Przeczytałam ją w jeden dzień (jeden dzień!) i śmiało mogę nazwać ją niesamowicie wciągającą, przyjemną i potrafiącą zaskoczyć lekturą. Choć dobrze wiedziałam jak zakończy się cała historia, to kompletnie mi to nie przeszkadzało i nadal świetnie się przy niej bawiłam (a nawet udało mi się wzruszyć!). Styl pisania Cass nie zmienił się niczym od tego z poprzednich tomów. Nadal był prosty i lekki, przez co książkę pochłaniało się w zaskakującym tempie.

Powiedziałaś, że aby wszystko się udało, jedno z nas musi zaufać i przekroczyć dzielącą nas przepaść. Chyba odkryłem przepaść, którą muszę przeskoczyć, i mam nadzieję, że będziesz czekała na mnie po drugiej stronie.

Zdecydowanie najciekawszym wątkiem w "Jedynej" jak i całej trylogii jest ten z rebeliantami. A jednak ciągle, nawet po przeczytaniu ostatniego tomu uważam, że było go za mało! I jest mi tak smutno z tego powodu, bo chętnie poczytałabym o tym więcej, chętnie dowiedziałabym się jak to było z ojcem Ami i wszystkimi innymi rebeliantami z północy. Choć spośród wszystkich części Kiera Cass w "Jedynej" i tak poświęciła temu tematowi najwięcej czasu, to dla mnie ciągle było niewystarczająco. A gdyby nie to, mogłabym uznać ją za fenomenalną lekturę.

Dopiero kiedy przeczytałam ostatnie zdanie tej książki zdałam sobie sprawę, jak bardzo przywiązałam się do bohaterów tej serii. Polubiłam Ami, Maxona, Lucy oraz pozostałe kandydatki i bardzo ciężko było mi się z nimi rozstać. Każdy z nich czasami mnie denerwował, ale ostatecznie będę bardzo tęsknić za temperamentem Ami, spokojem Maxona, ciętym językiem Celeste czy odwagą Aspena. Nie obyło się również bez wściekania na Kotę i króla Clarksona - obydwoje doprowadzali mnie swoim zachowaniem do szewskiej pasji, dlatego też cieszyłam się z losu, jaki ich spotkał.

Nie wyobrażam sobie lepszego zakończenia "Jedynej". Jest pięknie, poważnie oraz wzruszająco, wszystkie wątki zostają wyjaśnione (przynajmniej ja nie zauważyłam żadnych tego typu niedociągnięć), a my po skończonej lekturze możemy już tylko siedzieć z ogromnym bananem na twarzy i myśleć, jak to fajnie było przez jakiś czas poczuć się księżniczką.

To nie będzie: ,,Żyli długo i szczęśliwie".
To będzie o wiele więcej.

Selekcja to cudowna trylogia, niekiedy smutna, ale przede wszystkim wciągająca i romantyczna. Jeśli jesteś dziewczyną i uwielbiasz reality show, zamki, suknie oraz wątki rebelianckie, jeśli lubisz czytać o rywalizujących ze sobą dziewczynach - jest to seria w sam raz dla ciebie. Ja gorąco ją polecam, bo choć nie jest idealna, to można miło spędzić przy niej czas.

★★★★★★★★

W y z w a n i a:

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.