7.5/10

Marcowe fiołki, Sarah Jio

17:41


Tytuł : Marcowe fiołki
Tytuł oryginalny : The Violets of March
Autor : Sarah Jio
Strony : 297
Wydawnictwo : Między Słowami
Kategoria : obyczajowe, literatura piękna

„Marcowe Fiołki” to druga przeczytana przeze mnie książka autorstwa Sarah Jio. Autorka ta podczas lektury „Jeżynowej Zimy” [recenzja] zachwyciła mnie poruszającą historią i pięknym językiem, więc z ogromną chęcią zabrałam się za czytanie jej kolejnej  powieści. Czy „Marcowe Fiołki” zmieniły moje zdanie o pisarce?
,,Nie wiem, czy jeszcze kiedykolwiek Cię zobaczę. Tak wygląda rzeczywistość wojny i przypuszczam, że miłości również. Nie obchodzi mnie, co się stanie jutro. Chcę, byś wiedziała, że moja miłość trwa. Moje serce jest, i już na zawsze będzie, Twoje." (str. 81)
Życie Emily rozpada się na kawałki. Jej kariera pisarska wisi na krawędzi, a mąż zabiera manatki i wyprowadza się do nowej kobiety. Nie wiedząc co dalej zrobić ze swoim losem, Emily wyjeżdża do ciotki Bee mieszkającej na wyspie, gdzie przeżyła w dzieciństwie magiczne chwile. Ma tam pozbierać się i zdecydować, jak ułoży swoje życie. Spotyka tam jednak Grega, swojego eks z młodości,  tajemniczego artystę Jacka, a gdyby tego było mało, w swojej sypialni znajduje czyjś pamiętnik, który bardzo przypomina jej własne życie. Czy Emily odkryje tajemnicę swojej rodziny?
,,W tym miejscu kończy się moja historia. Kochałam i utraciłam miłość, lecz przynajmniej dane mi było kochać. W tę ciemną, samotną noc, kiedy świat mi się zawalił, tylko to jest dla mnie pociechą." (str. 209)
Już po pierwszej przeczytanej stronie poczułam ten niepowtarzalny klimat, jaki wprowadza do swoich książek Sarah Jio. Historia przedstawiona na kartach „Marcowych Fiołków” może nie poruszyła mnie aż tak, jak „Jeżynowa Zima”, jednak wciągnęła mnie i nie mogłam oderwać od niej wzroku. Czyta się ją lekko i przyjemnie. Autorka powoli wtajemnicza nas w losy Emily, co rusz rozwiązując kolejne tajemnice. Niezmiernie się cieszę, że wszystko w końcu się wyjaśniło, bo gdyby którykolwiek wątek nie został jasno przedstawiony, ta historia nie miałaby w sobie tyle piękna.

Sarah Jio pisze o miłości, problemach w rodzinie, rozstaniach. Skradnie serca przede wszystkim czytelniczek i śmiem twierdzić, że jest to książka idealna dla mam. Niesamowicie przywiązałam się do bohaterów tej książki, każdy z nich był świetnie wykreowany. Nikt nie był idealny, każdy popełniał błędy, ale jednak wszyscy oni dążyli do bycia w pełni szczęśliwym człowiekiem.
,,Słowa mojej mamy były jak igła i nić zszywające doskonałym ściegiem różne materiały, z których utkane było moje życie." (str. 261)
Mimo marcowego tytułu uważam, że jest to książka idealna na każdą porę roku. Dajcie jej szansę i przenieście się do pełnego tajemnic świata Emily, a gwarantuję, że książka zauroczy i was.
Ocena : 7,5/10
W y z w a n i a :

 
  

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.