9/10

W objęciach chłodu, John Marsden

13:31


Tytuł : W objęciach chłodu
Tytuł oryginalny : A Killing Frost
Autor : John Marsden
Strony : 269
Wydawnictwo : Znak
Kategoria : teen, thriller, sensacja, przygodowe

Jeśli śledzicie mojego bloga już od jakiegoś czasu to pewnie wiecie, że seria Jutro bardzo mi się spodobała. Ma w sobie wszystko, co uwielbiam. Kogo nie zainteresowałaby historia nastolatków rzuconych prosto w wir wojny? Jednak przed przeczytaniem „W objęciach chłodu” miałam pewne obawy. Bałam się, że kolejny tom nie będzie tak dobry jak poprzednie i moje zdanie na temat twórczości Johna Marsdena radykalnie się zmieni. Jakże się pomyliłam.

Nasi bohaterowie próbują pozbierać się po śmierci przyjaciela. Nie wiedzą, co robić dalej, jednak przystępują do działania. Tym razem chcą zrobić coś na większą skalę. Planują zamach na Zatokę Szewca. Czy grupce nastolatków uda się zepsuć plany najeźdźców? I czy po tym wszystkim nadal będą sobą?
,,Istniał strach przed robieniem czegoś i strach przed robieniem zbyt mało." (str.18)
„W objęciach chłodu” to już nie jest zwykła opowiastka o nastolatkach próbujących przeżyć wojnę. To coś więcej. Chyba pierwszy raz podczas czytania książki naprawdę trzęsły mi się ręce. Akcja, akcja i jeszcze więcej akcji. Czasem przeszkadzało mi dziecinne zachowanie bohaterów, ale akcja po raz kolejny to wszystko nadrabiała. W tych 269 stronach John Marsden wywrócił fabułę do góry nogami. Jestem totalnie zauroczona tą książką, zdecydowanie podoba mi się najbardziej z dotychczas przeczytanych. Chociaż, nie oszukując was, zakończenie i epilog wbijają w fotel. Nie będę spojlerować, ale muszę przyznać, że nie kończy się to za wesoło. Szykujcie się na masę emocji i przeżyć. Odradzam książkę osobom z nadciśnieniem.
,,Właśnie minęły trzy godziny mojego życia, pomyślałam. Trzy godziny, których nigdy nie odzyskam. Jestem trzy godziny bliżej śmierci, a przez ten czas nie robiłam nic - tylko szłam." (str. 62)
Jeżeli jeszcze nie znacie tej serii, to serdecznie ją wam polecam. Jeżeli zaś zaczęliście tę serię, ale nie macie czasu jej skończyć, to w tym momencie czujcie się przeze mnie motywowani do przeczytania. Bo warto. 
Ocena : 9/10
Kiedy zaczęła się wojna | W pułapce nocy | W objęciach chłodu | Przyjaciele mroku | Gorączka | Cienie | Po drugiej stronie świtu
W y z w a n i a :
  
  

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.