TAG

Postanowienia noworoczne Book TAG

14:36

Cześć! Dziś przychodzę do Was z TAG'iem, do którego nominowała mnie Patrycja z bloga Fluff - Me and books, a mianowicie z TAG'iem dotyczącym moich noworocznych, książkowych postanowień. Kategorie są naprawdę ciekawe, także zapraszam do czytania!

1. Autor, z którym chciałabyś rozpocząć swoją przygodę w nowym roku.
I robię postępy, bo pierwszy tom serii Dary Anioła już za mną! Koniec zwlekania, muszę wreszcie poznać twórczość Cassandry Clare, bo póki co się opierniczam. Nie obiecuję, że przeczytam wszystko, co napisała w tym roku, ale postaram się :D
(Kto oglądał pierwsze dwa odcinki Shadowhunters i sądzi, że jest mocno słabo?)

2. Książka, którą chciałabyś przeczytać
Takich książek jest mnóstwo, jednak pierwszą, która przyszła mi do głowy, jest właśnie Pojedynek Marie Rutkoski. Wszyscy się zachwycają tą lekturą, i w Polsce, i za granicą, więc nie ma innej możliwości - muszę ją zdobyć!

3. Klasyk, który chciałabyś przeczytać
Tu może trochę naciągnę kategorię, bo wymienię klasyki z serii Angielski Ogród. Kilka z nich mam już na swojej biblioteczce, muszę jeszcze zdobyć Mansfield Park (znajduje same w cienkiej oprawie, a potrzebuje w twardej bez obwoluty) i trzy powyższe (te chciałabym z obwolutą, bo zobaczcie jakie są piękne! Perswazje ♥). Ciągle nie jestem przekonana do twórczości Elizabeth Gaskell, także jeśli czytaliście i recenzowaliście, możecie mi podsyłać linki, a nuż wreszcie ktoś mnie potężnie zachęci.

4. Książka, którą chciałabyś przeczytać po raz kolejny
W tamtym roku udało mi się zre-readować jedynie trzy pierwsze tomy HP, aktualnie czytam pierwszy tom w wersji ilustrowanej, ale pragnę po raz kolejny przeczytać HP i Czarę Ognia oraz następne części, bo jednak trzy pierwsze czytałam najwięcej razy i najbardziej je pamiętam, a te dalsze czytałam każdy jedynie po dwa razy. Także w tym roku koniecznie muszę po nie sięgnąć!

5. Losing hope, Colleen Hoover
Ja serio nie wiem, dlaczego jeszcze jej nie przeczytałam. Mam ją jeszcze od 2014 i jakoś nigdy nie mam czasu, żeby wreszcie po nią sięgnąć, a Hopeless przecież też przeczytałam w wakacje 2014! Wstyd i hańba dla mnie. Losing hope to moje must read w tym roku!

6. Wielka książka, którą chciałabyś przeczytać
Taką książką będzie dla mnie Obca Diany Gabaldon. Co raz bardziej kusi mnie, żeby zacząć serial, ale najpierw muszę sięgnąć po książkę ♥ (Chyba że ktoś z was może ogląda - serial mocno odbiega od książki, czy jest może dosyć podobny?) Słyszałam o niej mnóstwo pozytywnych opinii, a Sasha z kanału abookutopia tak się nią zachwyca, że coś w niej musi być :D

7. Autor, którego chcesz przeczytać więcej książek w nowym roku
Oczywiście, że David Levithan! Zakochałam się w Księdze wyzwań Dasha i Lily, jego opowiadanie w Podaruj mi miłość może nie zwaliło mnie z nóg, ale nie było złe. Teraz zacieram rączki na Każdego dnia, bo posiadam już swój egzemplarz tej książki, no i muszę wreszcie zakupić Will Grayson, Will Grayson - w sumie stęskniłam się za twórczością Greena.

8. Książka, którą dostałaś na święta i chciałabyś przeczytać
Właściwie, to na święta dostałam tylko jedną książkę i już ją przeczytałam (Miasto kości). Dlatego nieco zmienię tę kategorię. W grudniu miałam urodzinki i jednym z moich prezentów była Dziewczyna z pociągu. O tym thrillerze nasłuchałam się już tyle dobrego i złego, iż muszę sprawdzić, jak to naprawdę z nim jest. No i film ma wyjść w tym roku, więc muszę się pospieszyć!

9. Seria, którą chciałabyś przeczytać (zacząć i skończyć)
Takich serii jest kilka (Red Rising, Szklany tron), ale ostatecznie zdecydowałam się na trylogię Grisza. Otrzymałam ją od wydawnictwa Papierowy księżyc i strasznie chcę się z nią zapoznać! Podobno każdy następny tom jest jeszcze lepszy. No i te okładki! ♥ Chociaż zagraniczne podobają mi się bardziej, to nasze i tak są ładne :)

10. Seria, którą już zaczęłaś i chciałabyś skończyć w nadchodzącym roku
Przeczytałam już dwa pierwsze tomy Kronik Podziemia i mam ogromną nadzieję, że wydawnictwo IUVI wyda w tym roku tom czwarty i piąty (trzeci mam już u siebie na półce). Pomimo tego, że jest to seria kierowana raczej do młodszych czytelników, zakochałam się w niej bez reszty i wszystkim gorąco ją polecam, bo Collins nie tylko dystopie pisze cudownie!

Do TAG'u nominuję:
- The Bookish City
- 97books
- Dziewczyna z książkami
- Namalować świat słowami
- Siostry w bibliotece

I to by było na tyle :) Piszcie w komentarzach jakie wy macie plany na 2016 i czy czytaliście którąś z wymienionych przeze mnie książek, być może polecacie jakąś szczególnie.
A już na dniach konkurs, w którym do wygrania będzie pierwszy lub drugi tom Red Rising!

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.