premiery

Ciekawe premiery książkowe na grudzień 2015

12:40

Cześć! Dziś, jak co miesiąc, przychodzę do Was z zapowiedziami książkowymi - tym razem na miesiąc grudzień :) Wybrałam według mnie najciekawsze premiery, na które z niecierpliwością czekam. Zapraszam do lektury!

PIERWSZY TOM / POWIEŚCI JEDNOTOMOWE
greccy herosi
Galeria Książki
1. Greccy herosi według Percy'ego Jacksona, Rick Riordan
Premiera: 2 grudnia
Kto uciął głowę Meduzie? Kogo wychowała niedźwiedzica? Kto ujarzmił Pegaza? Wie to doskonale każdy heros, a Percy Jackson opowie wam o bohaterskich czynach Perseusza, Atalanty, Bellerofonta i wielu innych greckich bohaterów. 
Ten zbiór opowieści w zabawnym, swobodnym stylu, do jakiego Percy przyzwyczaił już czytelników.

Eleanor Catton - Próba / Eleanor Catton - The Rehearsal
Wydawnictwo Literackie
2. Próba, Eleanor Catton
Premiera: 2 grudnia
Miasto elektryzuje obyczajowy skandal. Nauczyciel liceum muzycznego dopuścił się kontaktów seksualnych z nieletnią uczennicą. W sąsiadującej z liceum szkole teatralnej uczniowie decydują się przygotować na zaliczenie sztukę inspirowaną tą historią. Określenie granic miedzy sztuką, dramatem scenicznym a życiową tragedią okazuje się niezwykle trudne. Dla młodego studenta szkoły aktorskiej staje się jeszcze trudniejsze, odkąd dowiaduje się, że molestowaną uczennicą jest młodsza siostra jego również nieletniej dziewczyny. 
Nauczycielka saksofonu z liceum obserwuje swoją klasę, a szczególnie przyjaciółki ofiary, które z jednej strony są oburzone i wstrząśnięte, a z drugiej z ciekawością, a może nawet zazdrością, śledzą bieg wydarzeń i każdy szczegół skandalu. . .

Steve Johnson - Małe wielkie odkrycia. Najważniejsze wynalazki, które odmieniły świat / Steve Johnson - How We Got to Now
Sine Qua Non
3. Małe wielkie odkrycia, Steven Johnson
Premiera: 2 grudnia
Fascynujący świat małych wielkich odkryć!

Które wynalazki miały największe znaczenie dla historii ludzkości? Co tak naprawdę wpłynęło na nasz rozwój? Jak to się stało, że jesteśmy tu, gdzie jesteśmy? Jakim cudem dotarliśmy tak daleko?

Najpierw pojawia się problem. Później ktoś wpada pomysł jego rozwiązania – nieraz szalony. Powstaje nowy wynalazek, który z czasem trafia do powszechnego użytku. To z kolei prowadzi do rewolucyjnych zmian. 

Oto niezwykła historia zwykłych przedmiotów – tych, z których korzystamy każdego dnia. Przeczytacie o geniuszach z przypadku i zbawiennych pomyłkach, kuriozalnych koncepcjach i niespodziewanych efektach. Przekonacie się, że każde wielkie osiągnięcie było poprzedzone maleńkim odkryciem. Taka jest właśnie historia innowacji.

Maggie Stiefvater - Drżenie
GW Foksal/YA!
4. Drżenie, Maggie Stiefvater
Premiera: 2 grudnia
Chłód. Grace od lat obserwuje wilki w lesie za domem. Złotooki wilk – jej wilk – uważnie jej się przypatruje. Grace wydaje się, że dobrze go zna, ale nie ma pojęcia dlaczego.
Ciepło. Sam ma dwa życia. Zimą jest wilkiem i z ukrycia opiekuje się ukochaną dziewczyną. Latem, jako człowiek, nigdy nie odważył się na rozmowę z Grace. Aż do teraz…
Drżenie. Dla Grace i Sama miłość zawsze była czymś odległym. Jednak gdy się ją spotka, nie można przed nią uciec. Sam musi walczyć, by pozostać człowiekiem. Grace musi walczyć, by mu w tym pomóc. Nawet jeśli oznacza to rozdrapywanie ran z przeszłości, niepewną teraźniejszość i przyszłość, która wydaje się niemożliwa.

Sandi Lynn - Dwie miłości
Amber
5. Dwie miłości, Sandi Lynn
Premiera: 8 grudnia
„Nazywam się Delilah Graham i muzyka jest moim życiem. Przeprowadziłam się z Chicago, aby zamieszkać w miejscu, które uważałam za centrum wszechświata: Nowym Jorku. Miałam dwadzieścia trzy lata i wychowując dwóch braci i siostrę, była najwyższa pora, aby zacząć własne życie. W ciągu dnia pracowałam jako kelnerka w obskurnej restauracji, nocami grałam w małych klubach i na ulicach Nowego Jorku. Do chwili gdy mężczyzna ze swoją córką nie przekroczyli progu restauracji i moje życie zmieniło się na zawsze. Zatrudnił mnie jako opiekunkę do córki, ale wydaje mi się, oczekuje ode mnie czegoś więcej. 

Nazywam się Olivier Wyatt i pierwszy milion zarobiłem, kiedy miałem dwadzieścia lat. Moje życie stało się dość skomplikowane, odkąd moja pięcioletnia córka, Sophie, trafiła pod moją opiekę po śmierci jej matki. Szybko rozprawiała się z kolejnymi opiekunkami, do czasu gdy podczas obiadu w restauracji nawiązała niezwykłą więź z piękną kelnerką. Delilah była dokładnie tym, kogo potrzebowała Sophie. Mój brat, Liam, stwierdził, że to ja jej potrzebowałem. Jestem tylko mężczyzną ze skamieniałym sercem, przez dziewczynę, którą kochałem przed laty. Pożądanie to potężne uczucie; na tyle silne, że próba wyparcia się go, tylko je wzmacnia. Teraz, gdy poznałem Delilah, zasady zostaną złamane i granice przekroczone”.

KONTYNUACJE SERII

Królowa i Faworytka   Olga Gromyko - Rok szczura. Tom 2. Wędrowniczka   Paul Tobin - Wiedźmin. Tom 2. Dzieci lisicy
Selekcja #0.4, 2.6, 2 grudnia | Wędrowniczka #2, 7 grudnia | Dzieci lisicy #2, 9 grudnia

Piszcie w komentarzach która z tych premier szczególnie was zainteresowała, bądź na co wy jeszcze czekacie :) Ja najbardziej nie mogę się doczekać "Greckich herosów według Percy'ego Jacksona", "Próby" i "Królowej i Faworytki" :)

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.