4/10

Rywalki. Książę i Gwardzista, Kiera Cass

11:46


Tytuł : Rywalki. Książę i Gwardzista
Tytuł oryginalny : The Selection Stories : The Prince and The Guard
Autor : Kiera Cass
Strony : 224
Wydawnictwo : Jaguar
Kategoria : young adult, dystopia

Mam w zwyczaju zawsze kończyć serie. Całe. Włączając dodatki. Za radą kilku bloggerów w postanowiłam przeczytać Księcia i Gwardzistę jeszcze przed Jedyną. Czy to coś mi dało? Tego jeszcze nie wiem. Za to z przykrością muszę stwierdzić, że to kolejny dodatek napisany dla hajsu.

Rywalki. Książe i Gwardzista zawiera w sobie dwa opowiadania. Pierwsze z nich jest pisane z punktu widzenia Maxona, jeszcze przed tym, jak rozpoczęły się Eliminacje. Nie było ono złe, ale też nie zwalało z nóg. Dowiedziałam się może ze trzech ciekawych rzeczy, a tak poza tym to nic nowego. Z drugiego opowiadania, napisanego z punktu widzenia Aspena, dowiedziałam się w sumie jeszcze mniej. Jedynie to, że miał naprawdę dobry kontakt ze służącymi Ami. Tyle w temacie.
,,Wszystko nie znaczy tak wiele, kiedy się kogoś kocha." (str. 110)
Oprócz opowiadań, Kiera Cass zawarła w tej króciutkiej książeczce odpowiedzi na pytania, które często były jej zadawane (pomińmy fakt, że owe odpowiedzi były naciągane i sztuczne), pełną listę kandydatek oraz drzewa genealogiczne Ami, Maxona i Aspena. W sumie do listy kandydatek i drzew nic nie mam - całkiem przyjemnie mi się je studiowało, tym bardziej, co dziwne, drzewo genealogiczne Aspena, które wydawało mi się być najciekawsze. Na sam koniec dodatku można zapoznać się z oficjalną playlistą do Rywalek i Elity. Genialnie! Z chęcią przesłucham sobie playlistę do książek, które już przeczytałam!
Ale tak całkiem serio, to przesłuchałam wszystkie te piosenki (a było ich 56, jedna na każdy rozdział Rywalek i Elity), i zaledwie siedem z nich było całkiem-całkiem. Niby było tam One Republic, które dosyć lubię, albo Fall Out Boy, które kocham, ale większość tych piosenek była stara i po prostu nie w moich klimatach.

Podsumowując... kicha. 33 zł (cena okładkowa) za coś takiego? Strata pieniędzy, bo, nie oszukując was, najciekawsze w tym wszystkim były drzewa genealogiczne. Nie polecam.
Ocena : 4/10
Rywalki. Książę i Gwardzista | Rywalki | Elita | Jedyna | The Heir 
W y z w a n i a :
Okładkowe Love
Klucznik (Love story, Wydana w 2014)

 18172471 20542671
We wszystkich krajach okładki dodatku są praktycznie takie same. Może to i w sumie dobrze - okładki z tej serii są prześliczne!

You Might Also Like

0 komentarze

Prawa autorskie

Całość prezentowanej strony internetowej stanowi własność autorki bloga i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna jej część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody autorki.
Materiały zawarte na niniejszym blogu mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji.